A dízelmotorok káros nitrogén-oxid (NOx) kibocsátásának csökkentésére irányuló folyamatos törekvésben az AdBlue kulcsfontosságú szövetségesnek bizonyult. Ez a karbamidból és vízből álló folyadék nemcsak a szennyezés csökkentésének szabványává vált, hanem forradalmasította a dízelüzemű járművek környezetvédelmi előírásoknak való megfelelését is.
Az AdBlue egy erősen tisztított színtelen folyadék, amely 32,5%-ban demineralizált vizet és karbamidot tartalmaz. Fő felhasználási területe a dízelmotorok, és az európai határokon túl többféle néven is ismert, mint például DEF, ARLA 32 vagy AUS 32.
Ezt a folyadékot az SCR (szelektív katalitikus redukciós) rendszer katalizátorába fecskendezik, és ezzel olyan kémiai reakciót indítanak be, amely képes csökkenteni az égési folyamat során keletkező NOx-kibocsátást a kipufogógázokban.
Amikor az AdBlue kapcsolatba kerül a forró gázokkal, ammónia szabadul fel, amely elősegíti a katalizátorban lejátszódó reakciót, és a nitrogén-oxidokat szabad nitrogénné és vízzé alakítja. Az SCR, egy kibocsátáscsökkentő technológia, a nitrogén-oxidokat (NOx) molekuláris nitrogénné (N2) és vízzé (H2O) alakítja át egy katalizátor és egy gáznemű redukálószer, általában ammónia segítségével, amelyet a motor kipufogógázra alkalmaznak.
Az AdBlue előállításához karbamidra és tisztított vízre van szükség, és ezt a folyamatot nagy ipari üzemekben végzik.
A karbamid az ammónia és a szén-dioxid reakciója során keletkezik, melynek során karbamid, víz és felesleges ammónia keletkezik. A CO2 és az ammóniagázokat visszanyerik, a karbamidot pedig megszűrik. Ezt követően az oldott szennyeződések tartalmának csökkentése érdekében elpárolgási és kondenzációs folyamaton megy keresztül, amelynek végén felhasználásra kész karbamidgranulátum keletkezik.
A következő lépés a vízben lévő szennyeződések eltávolítása. A begyűjtés után a szennyeződések és szennyeződések eltávolítása érdekében szűrésre kerül, majd fotokatalitikus kezelésnek vetik alá. Az ultraibolya sugárzás és egy katalizátor segítségével a vízben lévő szennyeződések és az oxigén szintje csökken.
A karbamidgyártási folyamatból 80% karbamidot tartalmazó oldatot vonnak ki, és statikus keverőben kiváló minőségű demineralizált vízzel keverik össze. Miután lehűlt, az oldatot folyamatosan elemzik, hogy az AdBlue megfelelő koncentrációját (32,5% karbamid és 67,5% víz) fenntartsák. Ezt az egyensúlyt a keverőbe áramló víz és karbamid mennyiségének automatikus beállításával érik el.
Az AdBlue előállítása során szűrési folyamatot végeznek a jelen lévő inert anyagok eltávolítása érdekében. Az AZUD szűrési megoldások itt lépnek a képbe, és számos előnnyel járnak a technológiai víz szűrése és újrafelhasználása során.
Az AZUD szűrőrendszerek pontosan és hatékonyan távolítják el a nemkívánatos részecskéket, ami jelentősen javítja az összetevő víz minőségét, és biztosítja az AdBlue gyártásához szükséges szabványoknak való megfelelést.
Az AZUD szűrőrendszerek hozzájárulnak az Adblue optimális minőségéhez, javítják az oldat tisztaságát és növelik a vegyület katalitikus kapacitását. Ezen túlmenően a levegővel támogatott tisztítással ellátott AZUD szűrés, az AZUD HELIX AUTOMATIC AA
lehetővé teszi a szűrt Adblue állandó áramlási sebességének és minőségének fenntartását a visszapermetezés során történő Adblue-fogyasztás nélkül.
Ezek a szűrők anyaguknak köszönhetően képesek a poláris vegyületek szűrésére anélkül, hogy filmrétegek keletkeznének a műanyag lemezeken. Ez a tulajdonságuk alkalmassá teszi őket más kémiai oldatgyártási folyamatokhoz, például etilénglikol előállításához, bizonyítva sokoldalúságukat és széles alkalmazási spektrumukat.
Az AZUD szűrés pontossága és hatékonysága nemcsak az AdBlue gyártási folyamatában alapvető, hanem más ipari folyamatokra is kiterjed, biztosítva az optimális vízkezelést és az előállított oldatok egyenletes minőségét.
Ha többet szeretne megtudni szűrési megoldásainkról, ne habozzon! vegye fel a kapcsolatot a címen szakértői csapatunkkal. Tanácsot adunk Önnek!